tirsdag 28. september 2010

Myntmillionæren

I følge min samboer er jeg millionær, retter sagt en myntmillionær. Når jeg tar av meg buksa om kvelden, har det en lei tendens til å renne ut et par blanke kroner på gulvet. "Jaså, du er så rik at du kan strø penger rundt deg" er min samboers stikkende kommentar. 

Dette er vel en kombinasjon av kontanter er noe jeg absolutt ikke bør benytte meg av ( mister oversikten) og at jeg ikke er like flink som min samboer til å samle mynt på et sted.

Så i går tok jeg motet til meg og gikk på myntjakt. Er nok litt skremmende å tenke på alle kronene som har forsvunnet på veien. 

Jeg jaktet i:
  1. Bilen
  2. PC-veska  
  3. Jakker
  4. Bukser  
  5. Under senga
Fangsten ble seende slik ut:


Den nette sum av, tadahh...161 blanke kroner.










Så nå skal jeg gå til anskaffelse av en sparegris. Det har jeg ikke hatt siden barneskolen. Men en liten sådan. Har som mål å ha så lite kontanter som mulig.











Anbefaler alle å gå på jakt og "del" gjerne fangsten her. Hvor mange kroner har du liggende rundt?

PS!
Anbefaler også alle å lese Soon to be a billionaire sin artikkel "Den gavmilde lommemannen". 
Å nei det høres ikke ut som det man tror.


7 kommentarer:

  1. En sparegris til myntene er god å ha:) Dette har jeg alltid hatt og det er stor motivasjon å se hvor mye noen småmynter i ny og ne blir til med tiden. Er ikke lenge siden jeg tømte sparegrisen for nesten 8000 kr i bare mynt :) Legger på mynt hver gang jeg har vært å handlet.

    Men som du sier, en kan undres på hvor mye penger som forsvinner i form av mynter som rømmer fra bukselommen ;p

    SvarSlett
  2. Jeg oppbevarer alle mine mynter i lommeboka. Når den begynner å bli "overvektig", bruker jeg mynt når jeg betaler i kassa på Rema. Ikke alltid like populært at jeg står og teller mynter når det er lang kø, men det får så være ;-) Jeg har stor respekt for mine penger, og ønsker ikke at de slenger rundt :-)

    SvarSlett
  3. Åh så godt å lese at det er flere enn meg! Men jeg er blitt bedre, mye bedre..

    SvarSlett
  4. Heisann! Hadde det vært mulig å få skrive gjesteinnlegg på sida di?

    Send meg en mail på larsjorgenbr (at) gmail.com om det kan være interessant.

    Mvh Lars

    SvarSlett
  5. Alle monner drar er det noe som heter. :)

    SvarSlett
  6. Interessant side! Mange som ikke setter pris på hvor mye man kan spare på denne måten

    SvarSlett
  7. Sparing i hverdagen er viktig!

    SvarSlett